Neem contact met ons op! Contact
Contactform Markthallen

Contactformulier

Contact

Boon Edam Blog

Glasservice: Glasplafond Tourniquetdeur Bijenkorf Rotterdam

Ik ontvang regelmatig bericht dat gebroken glaspanelen van entreeproducten na vervanging door derden wederom breken of dat er na vervanging technische storingen optreden aan de deur. Oorzaken hiervan zijn o.a. verkeerde maatvoering of het verkeerd plaatsen van de panelen. Dit alles creëert ongemak, een onveilige situatie en extra kosten voor de klant. Zowel het glas als het vervangen van glaspanelen van toegangsproducten is specifiek werk.

Glasservice

In onze tourniquetdeuren en beveiligingsdeuren worden verschillende soorten glas toegepast, al naar gelang de situatie, het specifieke onderdeel en de normen die daarvoor gelden. Bij mij op de afdeling Glasservice hebben we precies in kaart waar gelaagd, gehard of ander glas toegepast dient te worden, zonder dat de veiligheid van gebruikers van onze deuren in het geding komt. Door onze jarenlange ervaring met gebogen glas en vlak glas in onze producten beheersen wij het vervangen van gebroken glaspanelen als geen ander.

Beschadigd Glasplafond bij Bijenkorf Rotterdam

Zo werd ik laatst gebeld door een aannemer. Tijdens verbouwingswerkzaamheden bij de Bijenkorf in Rotterdam werd een glazen plafond van één van onze tourniquetdeuren beschadigd. Omdat het warenhuis al snel heropend zou worden, was het van belang dat er snel en efficiënt een nieuw plafonddeel geplaatst zou worden. Dat was nog niet zo eenvoudig, want het glaspaneel was enorm zwaar en er was daarnaast nauwelijks ruimte beschikbaar om goed te kunnen manoeuvreren. Dit was zowel voor het verwijderen van het gebroken glaspaneel als het plaatsten van het nieuwe glasplafond een 'dingetje'.

Gelukkig konden wij beschikken over een prachtige glasrobot en de kennis en kunde van onze glastoppers om binnen de beperkte ruimte die er was het uitwisselen van de glaspanelen tot een succes te maken. Aannemer blij, Bijenkorf blij en wij natuurlijk ook!

Bekijk de video met een korte impressie hoe wij deze glasschade hebben opgelost:

Pascal Lotz

Geschreven door Pascal Lotz

Pascal is dé glasspecialist van Boon Edam Nederland. Hij ontzorgt klanten door entreeproducten met glasschade snel, veilig en goed te voorzien van nieuw glas.

Schrijf u in voor blog updates per e-mail

Recente Blogs

Blogs per onderwerp

Kies allemaal
Download Handleiding "Aandachtspunten bij het ontwerpproces"